Felhasználási Feltételek
SZABAD PLACC
1. Bevezető rendelkezések
Jelen felhasználási feltételek (továbbiakban: Felhasználási Feltételek) az IT Warriorz Kft. által üzemeltetett szabadplacc.hu oldalon (továbbiakban: Szabad Placc) elérhető szolgáltatás felhasználók által történő igénybevételének feltételeit tartalmazza.
2. FogalmakSzolgáltató: IT Warriorz Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszám: 13-09-212964; székhely: 2335 Taksony, Kert utca 13., további adatok az Impresszum menüpont alatt elérhetőek.
Szolgáltatás: a Szabad Placcon elérhető információs társadalommal összefüggő szolgáltatások.
Partner: a Szabad Placcon ajánlatot közzétevő személy, aki a Szabad Placcon az általa üzemeltetett sportlétesítményt vagy egyéb helyet, helyiséget megjeleníti; illetve aki sportlétesítmény vagy más hely, helyiség időszakos bérbeadása céljából a Szolgáltatóval közvetítői szerződést kötött.
Helyszín: a Partner által üzemeltetett, Szabad Placcon közzétett időszakosan bérelhető, kültéri vagy betéri; fedett vagy fedetlen, hely vagy helyiség, – többek között – terem, pálya, szoba, tárgyaló, stb.
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
3. A Szabad Placcról általábanA Szabad Placc azért jött létre egyfelől, hogy segítséget nyújtson a sportolni vágyók vagy az üzleti helyszíneket keresők számára azzal, hogy könnyen hozzáférhető módon ajánlatokat kínál a választott időpontokon helyszínekre vonatkozóan, valamint másfelől, hogy lehetőséget nyújtson a választott helyszín lefoglalásában.
A Szabad Placc megjeleníti a Partnerek által kínált különböző célú (pl. sportolási és üzleti célú) helyszíneket, amelyek megtekinthetőek a Felhasználók számára a megadott keresési szempontok alapján és lehetővé teszi – ellenérték fejében – a kiválasztott helyszín lefoglalását.
A Szabad Placc ennek megfelelően a Partnerek ajánlatait (azaz sport és üzleti célú helyszíneket) és azok hirdetéseit jeleníti meg, a Felhasználók részére ezzel kapcsolatban tájékoztatást nyújt, kereső-szolgáltatást üzemeltet, a Felhasználók foglalásait továbbítja a Partnerek részére és a két fél közötti Szerződés létrehozásában közreműködik.
4. Szerződés 4.1. Szerződés a SzolgáltatóvalA Felhasználó a Szabad Placcon helyszínt kizárólag akkor foglalhat, ha a jelen Felhasználási Feltételeket elfogadta. Ez elektronikus úton történik a foglalás elküldése előtt.
Amennyiben a Felhasználó foglaláson kívüli Szolgáltatást vesz igénybe (pl. keresés a Szabad Placcon), a Szabad Placc használatával ráutaló magatartással fogadja el a Felhasználási Feltételeket.
A Felhasználási Feltételek elfogadásával a Felhasználó és a Szolgáltató között a jelen Felhasználási Feltételeknek megfelelő tartalmú szerződés (továbbiakban: Szerződés) jön létre a Szolgáltatás igénybevételére.
A Szerződésre minden esetben a magyar jog irányadó, a Szerződés nyelve magyar.
A Szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, ezért azt a Szolgáltató nem iktatja, nem postázza és utóbb nem hozzáférhető.
A Szolgáltatást vállalkozás nyújtja, így amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül, a Szerződés távollévők közötti fogyasztó és vállalkozás között létrejött szerződésnek minősül.
A Szabad Placc használata teljes mértékben elektronikusan történik, a foglalás elküldése, a szerződés megkötése, és a Szolgáltatótól a Felhasználó részére nyújtott minden értesítés, adatközlés és kommunikáció elektronikusan történik.
A Felhasználó a foglalás szerinti díj fizetésére köteles, a Szolgáltatásért külön díj nem kerül felszámításra.
4.2. Szerződés a PartnerrelA Szolgáltató a Szabad Placc vonatkozásában közvetítőként jár el - a közte és a Partner közti tartós közvetítői szerződés alapján -, azaz önállóan eljárva közvetíti a Partnernek a Felhasználókkal kötendő szerződéseit, a Partner nevében jogosult szerződés megkötésére, módosítására, megszüntetésére és a díjak Felhasználóktól történő átvételére és továbbítására.
A Partner lehet természetes személy vagy jogi személy is, lehet – többek között – vállalkozás, illetve oktatási vagy egyéb intézmény.
A foglalás elküldését és kifizetését követően, a Szolgáltató által - a foglalás és fizetés sikerességéről szóló - e-mailes visszaigazolással a Felhasználó és a Partner között bérleti szerződés jön létre a foglalással elfogadott Partner által tett ajánlatban megjelenített árakon és feltételekkel.
A Szolgáltatás 14 éves kor felett vehető igénybe, azonban felhívjuk a figyelmet, hogy a Partnerek jogosultak a 18. életévét be nem töltött személyektől származó foglalást visszautasítani, amennyiben nagykorú felügyelete nélkül jelenik meg foglalt helyszínen. A Partner továbbá jogosult a jelen pontban foglalt korhatárnál szigorúbb feltételt előírni. A Felhasználó köteles az adott Partnernél közvetlenül tájékozódni az életkori szabályokról. A Szolgáltató a Partnerek által alkalmazott korlátozásért felelősséget nem vállal.
5. Regisztráció, keresés, foglalás 5.1. Regisztráció („Új fiók létrehozása”)A Szabad Placcon lehetőség van e-mail cím megadásával regisztrálni a felületre. A Szolgáltató e-mailt küld a megadott címre, amelyben található linkre történő kattintással szükséges a regisztrációt megerősíteni. A link egyszeri belépére jogosítja fel a Felhasználót és egy olyan felületre vezeti, ahol kötelező jelszót beállítani. Ezzel történik meg a regisztráció.
Amennyiben a Felhasználó a belépési jelszót elfelejti, lehetősége van jelszó visszaállítást kérni, mely során a Szolgáltató a megadott e-mail címre új belépési jelszót küld. A jelszó a „Saját adatok” menüpont alatt bármikor megváltoztatható.
A bejelentkezett Felhasználónak lehetősége van elmenteni a számlázási adatokat, így a regisztráció előnye – többek között -, hogy újabb foglalás esetén nem szükséges a személyes adatokat újra megadni.
A regisztrált személy fiókja – többek között – tárolja a mentett számlázási címeket, a korábbi és aktuális foglalásokat, továbbá a fiókban lehetőség van a Felhasználói profil beállítására.
A regisztráció ingyenes.
A regisztráció bármikor törölhető.
5.2. KeresésA Szabad Placcon lehetéséges különböző paraméterek (pl. foglalás tárgya, város mint helyszín, időpont) megadásával a Szabad Placcon megjelenített helyszínek között keresést lefolytatni regisztráció nélkül is.
A keresés eredményeként megjelenő találatok véletlenszerűen kerülnek megjelenítésre.
5.3. Foglalás
Foglalás kizárólag a Szabad Placcon, elektronikus úton lehetséges, interneten keresztül a szabadplacc.hu webcímen.
A foglalás minimális ideje helyszínenként, ajánlatonként eltérő lehet, amelyet a Partner határoz meg. Minden ajánlatnál feltüntetésre kerül a minimálisan foglalható időtartam.
A következő lépésekkel lehet helyszínt foglalni:
- A Felhasználó a főoldalon kiválaszthatja, hogy milyen témában (pl. Sport / Üzlet) szeretne keresést lefolytatni.
- A Felhasználó a kiválasztott fő kategórián (Sport/ Üzlet) belül kiválaszthatja a foglalás tárgyát (amit szeretne lefoglalni), a helyszínt (várost) és a naptári napot.
- Ezt követően az oldalon megjelennek a találati listák, ahol kiválasztható a napon belüli pontos időpont. A fehérrel jelölt időpontok elérhetőek, azaz foglalhatóak. A kiválasztott időpontot a rendszer sárgával jelöli.
- A „Tovább” gombra kattintással megjelennek a foglalás adatai: időpont, helyszín, bruttó díj. A „Foglalás” gombra történő kattintással a megjelölt idősáv a „Bevásárlókosárba” kerül.
- A foglalt időpont a Bevásárlókosárban 30 percig marad elérhető. A Bevásárlókosárból kikerülhet a tartalom, ha a megadott idő eltelt, ha a foglalás lezárult, ha a megjelölt tartalom eltávolításra került, illetve, ha a foglalás kezdő időpontja túllépte a legkorábban foglalható időpontot.
- A Felhasználónak lehetősége van a foglalt időpontot a Bevásárlókosárból eltávolítani, a vásárlást folytatni további helyszínek és időpontok kiválasztásával, illetve a foglalást véglegesíteni a „Megrendelés” gomra kattintással.
- A következő lépéshez a Felhasználónak lehetősége van regisztrálni, - ha már regisztrált - belépni vagy pedig vendégként (regisztráció és belépés nélkül) eljárni.
- A Felhasználó „vendégként” történő foglalás esetén megadja a számlázáshoz és kapcsolattartáshoz szükséges adatait: e-mail cím, név/ cégnév, cím, adószám. Bejelentkezett Felhasználó esetén a számlázási adatok megadása szükséges (kivéve, ha már korábbi foglalás során elmentette, ekkor ugyanis automatikusan betöltődnek az adatok, illetve lehetőség van választani a korábban megadott címek közül).
- Az adatok kitöltését követően a Felhasználó a „Tovább az áttekintéshez” gombra kattinthat, amellyel a Felhasználó áttekintheti a foglalási adatokat, a foglalás bruttó díját és a megadott adatokat.
- Amennyiben a foglalási és felhasználói személyes adatok helyesek, a Felhasználó a „Fizetés és vásárlás véglegesítése” gombra kattintással elindíthatja a foglalás díjának kifizetését.
- A „Fizetés és vásárlás véglegesítése” gombra kattintással a Felhasználónak lehetősége nyílik a díj online fizetésére, amely az OTP SimplePay oldalára történő átirányítással, a SimplePay oldalán történik.
- A foglalás feltétele – többek között – a jelen Felhasználási Feltételek és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása is.
- A foglalás megtörténtéről a fizetési folyamat végén a Felhasználó azonnali visszajelzést kap a foglalási kód megjelenítésével. (Ez a visszajelzés nem terjed ki a fizetés sikerességével kapcsolatos információkra.)
- A Felhasználó a Partnernél a foglalási kód segítségével tudja azonosítani a foglalást és ezzel tudja a helyszínt igénybe venni.
- A SimplePay rendszer a fizetés sikerességéről üzenetet küld a Szolgáltató részére. A díj kifizetése és az erről szóló értesítés nélkül a foglalás nem véglegesedik. Amennyiben a SimplePay rendszer a foglalástól számított 1 órán belül nem küld visszaigazolást, a Szolgáltató jogosult a foglalást törölni. (Amennyiben a fizetés utóbb teljesül, a díj a Felhasználó részére visszajár.) A díj fizetésének sikerességével kapcsolatban a SimplePay visszajelzést küld a Felhasználó részére is. Amennyiben a fizetés sikertelen, illetve a SimplePay rendszer nem küld igazolást a fizetés sikerességéről, kérjük a Felhasználót, hogy vegye fel a kapcsolatot a SimplePay üzemeltetőjével, valamint a Szolgáltatóval az info [at] szabadplacc.hu címen.
- A foglalás véglegesnek minősül, amennyiben a foglalás megtörténik, a kifizetés sikeres és a kifizetés sikerességéről a SimplePay értesítést küld a Szolgáltató részére. Ezen értesítés kézhezvételét követő 1 órán belül a Szolgáltató e-mailt küld a Felhasználó részére, mely tartalmazza a foglalás adatait (- többek között – a foglalási kódot). Amennyiben ezen e-mail nem érkezik meg, kérjük, keresse a Szolgáltatót.
A Foglalásról és sikeres kifizetéséről szóló Szolgáltató által küldött e-mail megküldésével a Felhasználó és a Partner között szerződés jön létre a Foglalással elfogadott Partner által tett ajánlatban megjelenített árakon és feltételekkel.
Amennyiben a Felhasználó a foglalás elküldését követően észleli, hogy személyes adatait hibásan adta meg, a Szolgáltatónál jelezheti az info [at] szabadplacc.hu (info[at]szabadplacc[dot]hu) e-mail címen.
5.4. Foglalás módosításaA foglalás módosítására nincs lehetőség, amennyiben a Felhasználó a foglaláson módosítani kíván, az a foglalás lemondásának és új foglalásnak minősül, így az erre vonatkozó tájékoztatás irányadó.
5.5. Foglalás lemondása5.5.1. Amennyiben a Felhasználó foglalását lemondja, azt az info [at] szabadplacc.hu (info[at]szabadplacc[dot]hu) e-mail címen jelezheti a Szolgáltató felé.
5.5.2. Amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül:
- A szerződés fogyasztó és vállalkozás közti szerződésnek minősül, a szerződésre kiterjed a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. Rendelet), melyre tekintettel a Felhasználót megilleti a Korm. Rendelet szerinti indoklás nélküli elállási jog. A Felhasználó a foglalást jogosult a szerződés megkötését követő 14 napon belül lemondani (azaz a szerződéstől elállni). A lemondást az erre irányuló egyértelmű nyilatkozattal vagy a 2. sz. melléklet szerinti minta kitöltésével gyakorolhatja.
- A Korm. Rendelet szerinti elállási jog gyakorlása esetén a díj a Felhasználó részére visszajár.
- A Felhasználó nem gyakorolhatja a Korm. Rendelet 20. § szerinti elállási/ felmondási jogát, a Szolgáltatás Partner által történő maradéktalan teljesítése után.
- Amennyiben a Felhasználó a foglalást a szerződés megkötését követő 14 napon túli időszakban mondja le, az 5.5.3. pontban foglaltak irányadóak.
5.5.3. Amennyiben a Felhasználó jogi személy:
- foglalást jogosult az alábbiak szerint lemondani:
- a díj 10 %-ának megfelelő bánatpénz megfizetése mellett – amennyiben a lenti 1.-2. pontoktól eltérő időpontban történik a lemondás;
- a díj 50 %-ának megfelelő bánatpénz megfizetése mellett amennyiben a foglalt időpontot megelőző 72 órán belül történik a lemondás;
- a díj 90 %-ának megfelelő bánatpénz megfizetése mellett amennyiben a foglalt időpontot megelőző 24 órán belül történik a lemondás.
- A Szolgáltató jogosult a lemondással érintett díj összegéből levonni a bánatpénz összegét, és ezen különbözetet téríti vissza a Felhasználó részére.
5.5.4. Amennyiben a lemondás díjvisszafizetéssel jár, azt a Szolgáltató legkésőbb a lemondásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül teljesíti.
A díj visszafizetése a SimplePay rendszeren keresztül történik.
5.6. Foglalás teljesüléseA foglalás (és a szerződés) teljesültnek, azaz a Partner által teljesítettnek minősül:
- amennyiben a Felhasználó átveszi a foglalt helyszínt, - függetlenül attól -, hogy mennyi ideig használják;
- amennyiben a Felhasználó megszegi a jelen Felhasználási Feltételekben foglaltakat, nem tartja be a Partner által az ajánlatban közzétett szabályokat és emiatt a helyszínt nem veheti át a foglalt időpontban;
- amennyiben a Felhasználó a foglalt időpontban nem jelenik meg, a helyszínt nem veszi át.
- Teljesült foglalás esetén a Felhasználó díj visszatérítésére nem jogosult.
5.7.1. A Szolgáltató jogosult a foglalást törölni az alábbi esetekben:
- Ha a Partner az adott Felhasználót kitiltotta és erről a Szolgáltatót értesítette.
- Ha a Felhasználó a jelen Felhasználási Feltételeket megszegte, megsértette.
- Vis maior esetén (pl. bombariadó, műszaki hiba, előre nem látható javítások végzése stb.).
Ha a foglalás a fenti okokból kerül törlésre, a kifizetett díj a Felhasználó részére visszajár, azonban a Szolgáltató nem köteles azonos feltételekkel új foglalás biztosítására, valamint a Felhasználó kártérítésére, kompenzálására. A fenti okok bekövetkeztét a Szolgáltató állapítja meg.
5.7.2. Amennyiben – a fenti okoktól eltérően – a Partner eláll a foglalástól és a foglalás törlésre kerül, a díj a Felhasználó részére visszajár, továbbá a Felhasználó jogosult a díj 20 %-ának megfelelő összegre.
6. Fizetési feltételekA foglalás díj megfizetésének kötelezettségével jár.
A foglalás során megjelölt díj minden esetben bruttó díj, tartalmazza az áfát.
A Partnerek a foglaláskor közölt díjon felül közvetlenül is felszámíthatnak egyéb díjakat a helyszínen (pl. mosdóhasználat, eszközbérlés stb.). A Szolgáltató törekszik arra, hogy az egyéb járulékos díjakról az ajánlat ismertetése során a Felhasználó tájékoztatást kapjon. Mindazonáltal a további díjakkal kapcsolatos tájékoztatás a Partner felelőssége, melyre vonatkozóan a Szolgáltató felelősségét kizárja. A Felhasználó felelőssége, hogy a Partner feltételeiről előzetesen tájékozódjon.
A díjak minden esetben magyar forintban vannak meghatározva, a foglalás forintban történik.
A Szolgáltató a Partner megbízása alapján a Felhasználótól közreműködő személyként átveszi a Partner és a Felhasználó között a foglalás eredményeként létrejött szerződés alapján a Partnernek járó díjat. A Szolgáltató gondoskodik továbbá a díjak visszatérítéséről, ha az a jelen Felhasználási Feltételek szerint indokolt.
A díj kifizetése kizárólag a Szabad Placc weboldalon keresztül online, bankkártyával történhet. A díj kifizetésére más módon (pl. személyesen, átutalással) nem kerülhet sor.
Az online bankkártyás fizetések az OTP SimplePay rendszeren keresztül valósulnak meg. A foglalás során a fizetéshez való továbblépéssel a Felhasználó elhagyja a Szabad Placc webhelyet és átkerül a fizetési szolgáltató webhelyére. A bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el, a szolgáltatást nyújtó OTP Mobil Kft.-hez érkeznek be. A SimplePay fenntartja magának a jogot, hogy az elfogadott kártyák körét egyoldalúan meghatározhassa. A fizetés lebonyolítására a Felhasználónak 10 percig van lehetősége. A SimplePay a tranzakció sikerességéről (időtúllépés/ sikertelen tranzakció/ sikeres tranzakció) a weboldalon történő megjelenítéssel, illetve e-mailben is értesíti a Felhasználót. (Bővebb információk elérhetőek a szabadplacc.hu weboldal alján a SimplePay logóra történő kattintással.)
A Szolgáltató a befizetett díjról a Felhasználó felé számlát állít ki és megküldi a számlázz.hu rendszerén keresztül e-mailben a Felhasználó részére.
7. A Felhasználó kötelezettségeiA Felhasználó és mindazon személyek, akik a Szabad Placcon keresztül foglalt helyszínt igénybe veszik kötelesek:
- Jelen Felhasználási Feltételeket betartani.
- A foglalási kódot a helyszínen bemutatni.
- Az adott helyszínhez tartozó Partner feltételeit betartani.
- A helyszínt rendeltetésszerűen használni (azaz tilos szemetelni, rongálni, illetve bármilyen módon kárt okozni).
- A lefoglalt helyszínen történő károkozás esetén a kárt megtéríteni a Partner részére.
- A helyszínt a foglalást idő végén haladéktalanul átadni a Partner részére.
- A helyszín átvételekor és visszaadásakor a jelenlévő személyekkel együttműködni.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szabad Placc weboldal nem megfelelő működése, esetleges üzemzavara miatt, nem vállal felelősséget továbbá a Szabad Placc weboldal biztonságáért, számítógépes vírusoktól, kém- és más kártékony programoktól való mentességéért. A Szolgáltató javasolja, hogy a Felhasználók tegyék meg a szükséges óvintézkedéseket (pl. használjanak vírusvédelmi szoftvereket, telepítsék az operációs rendszer biztonsági frissítéseit, stb.).
A Szabad Placcon feltüntetett képek illusztrációk.
A foglalható helyszínre vonatkozó ajánlatot, annak jellemzőit és használati szabályait minden esetben a Partner határozza meg. A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a Szabad Placcon megjelenített, helyszínnel kapcsolatos információk, szabályok, tartalmak helyességéért, pontosságáért, aktualitásáért.
A Szolgáltató a Partner üzleti magatartásáért semmiféle felelősséget nem vállal. A Partner felelős annak biztosításáért, hogy a helyszín rendeltetésszerű használatra alkalmas legyen.
A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy a Szabad Placcon megjelenő adatok (díj, leírás stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó, 0 v. 1 Ft-os, a szokásos piaci díjtól lényegesen eltérő díj nem minősül valós ajánlatnak és jogi kötelmet a Szolgáltató számára nem keletkeztet.
Amennyiben a foglalás megtörtént, azonban a Felhasználó nem érkezik meg a foglalt helyszínre a megadott időben, a Szolgáltató kártérítésre és kompenzációra nem köteles, továbbá nem köteles a foglalással megegyező feltételekkel más időpontban a Szolgáltatást biztosítani.
Amennyiben a Felhasználó nem érkezik meg időben a foglalt helyszínre és késve kezdi meg a helyszín igénybevételét, tudomásul veszi, hogy a foglalás időtartama késedelmével nem hosszabbodik meg, a foglalás kizárólag a foglalt idősávra vonatkozik. A Felhasználó késedelméből eredő károkért a Szolgáltató nem felel.
Amennyiben a Felhasználó a lefoglalt helyszín használata közben esetlegesen megsérülne, azzal kapcsolatban a Szolgáltató minden felelősségét kizárja.
9. SzavatosságA szerződés kapcsán a Felhasználó a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Partnerrel szemben. A kellékszavatossági joggal kapcsolatos tájékoztatást az 1. sz. melléklet tartalmazza.
10. Szellemi tulajdonjogokA Szabad Placc weboldalon elhelyezett valamennyi anyag, tartalom (kép, szöveg, grafika, stb.), a weboldal szerkezeti felépítése, forráskódja, valamint bármely egyéb szellemi tulajdon szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt áll. A weboldal tartalmának bármilyen jellegű felhasználásához előzetes engedély szükséges.
11. Elérhetőségek, panaszkezelésA Szolgáltató az alábbi elérhetőségeken áll a Felhasználók rendelkezésére:
- e-mail: info [at] szabadplacc.hu (info[at]szabadplacc[dot]hu)
- tel: +36 30 443 3518
- postai cím: 2335 Taksony, Kert utca 13.
Amennyiben a Felhasználónak a Szolgáltatással vagy a foglalással kapcsolatosan bármilyen észrevétele, panasza, kérdése lenne, azt a Szolgáltató felé a megjelölt elérhetőségeken jelezheti.
Amennyiben a Felhasználó panaszt kíván a Szolgáltató felé közölni, e-mailben, telefonon, postai úton is megteheti. A Szolgáltató a panaszt haladéktalanul megkezdi kivizsgálni és mielőbb visszajelzést küld erről a Felhasználó részére. A Szolgáltató a panasz kivizsgálása érdekében – az adott esettől függően – jogosult az érintett Partnert is bevonni. A Szolgáltató törekszik a panaszt mielőbb orvosolni, illetve amennyiben a panasszal nem ért egyet, úgy arról írásban tájékoztatást adni a Felhasználó részére. A Szolgáltató a panaszkezelés tekintetében a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően jár el.
12. Vegyes rendelkezésekA Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Szolgáltatás bármely tartalmi elemét vagy a Szabad Placc bármely részét, elemét bármikor, előzetes figyelmeztetés nélkül módosítsa vagy megszüntesse, annak megjelenését, tartalmát, működését megváltoztassa.
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen Felhasználási Feltételeket egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Szabad Placc weboldalon történő megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy – mérlegelése szerint - egyes Felhasználókat kitiltson a Szabad Placc Felhasználói közül, amennyiben megszegik a jelen Felhasználási Feltételeket, a Szolgáltató vagy a Partner részére kárt okoznak, a Szolgáltatást nem rendeltetésszerűen veszik igénybe. A kitiltott Felhasználóknak tilos megkísérelni a Szabad Placc használatát más név alatt vagy másik Felhasználón keresztül.
A Felhasználási Feltételek érvénytelen, hatálytalan, semmis vagy végrehajthatatlan részei nem érintik a Felhasználási Feltételek egyéb rendelkezéseinek érvényességét, hatályosságát, végrehajthatóságát.
A Szolgáltató akkor vehető igénybe, ha a Felhasználó képes e-mail fogadására és olvasására, tekintettel arra, hogy a rendszerüzenetek e-mailben érkeznek.
A Szolgáltatónak nem áll rendelkezésre magatartási kódex.
Jelen Felhasználási Feltételekre a magyar jogszabályok irányadóak.
Minden olyan jogvita eldöntésére, amelyek jelen Felhasználási Feltételekből fakadnak, a hatáskörrel rendelkező magyar bíróságok kizárólagosan illetékesek. (A Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság – pertárgy értékétől függően – a Szigetszentmiklósi Járásbíróság, illetve a Budapest Környéki Törvényszék).
Fogyasztóval kötött szerződés esetén, amennyiben egy esetlegesen felmerülő jogvitát a fogyasztó és a Szolgáltató nem tudja egymás közt rendezni, úgy a fogyasztónak lehetősége van a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez fordulni. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület a következő: Pest Megyei Békéltető Testület (1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4.em.2.; pmbekelteto [at] pmkik.hu (pmbekelteto[at]pmkik[dot]hu); (+36-1) 792-7881; http://panaszrendezes.hu/). A békéltető testületek elérhetőségei a következő link alatt találhatóak: https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai
Fogyasztóval kötött szerződés esetén a fogyasztóknak lehetősége van az online vitarendezési platformot is használni vitáik rendezéséhez: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
2022.09.06.
1. sz. melléklet – Tájékoztató kellékszavatosságról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
1./ Kellékszavatosság
- Mi a kellékszavatosság?
Ptk. 6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. - Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szolgáltatás hibás teljesítése esetén a Partnerrel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. - Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Partner számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. - Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. - Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a Partnerrel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. - Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a szolgáltatást a Partner nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2./ Termékszavatosság
A Szolgáltatással kapcsolatban termékszavatossági igény nem terjeszthető elő.
3./ Jótállás
A Szolgáltatásra jótállás nem vonatkozik.
2. sz. melléklet – Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt